28 Nisan 2010 Çarşamba

Avrupa Üniversiteleri Tiyatro Şenliği kapsamında 02-16 Mayıs tarihleri arasında toplam 15 atölye gerçekleştiriliyor...


İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı Sahne ve Gösteri Sanatları Yönetmenliği koordinasyonunda 2008 yılında İstanbul üniversiteleri, 2009 yılında ise Türkiye üniversiteleri arasında düzenlenen Tiyatro Şenliği, 02-16 Mayıs 2010 tarihlerinde, Avrupa Üniversiteleri Tiyatro Şenliği olarak Türkiye ve Avrupa’dan üniversite tiyatro topluluklarının İstanbul’da buluşacağı büyük bir gençlik etkinliği olarak hayata geçiyor.

Atölyelere katılım sınırlıdır. Katılmak istediğiniz atölyenin ismi, saati, isim-soyisim ve iletişim bilgilerinizi belirterek lütfen mail atınız: senlik@istanbul2010.org
Tüm etkinlikler ücretsizdir.



CONOR LOVETT - GARE ST LAZARE PLAYERS (IE)*

Beckett ve Solo
Sergilediği 10'un üzerinde tek kişilik gösteriyle uluslararası üne sahip Conor Lovett'in düzenlediği bu atölye çalışması, oyuncunun izleyiciyi adeta bir yolculuğa çıkardığı hikâye anlatımına odaklanıyor. Katılımcıların rahat kıyafetler giymeleri ve tek başlarına doğaçlamaya hazırlıklı olmaları önerilir.
Katılımcı: 15
Tarih: 2 Mayıs Pazar, saat 11:00-15:00
Yer: DT Küçük Sahne

KAKI-KUU-KYAKU (JP)*
Yoğun Bir Kurmaca Duygusuyla Baş Etmek İçin
Katılımcıların sıra dışı yollarla bedenlerini kullanarak ilginç bir deneyim yaşayacakları bir atölye çalışması. Belli bir kuralı izleyen beden hareketleriyle katılımcılar, çeşitli oyunlar oynayarak Japonların eşsiz fiziksel metodunu deneyimleyecek.
Katılımcı: 20
Tarih: 3 Pazartesi, saat 11:00-14:00
Yer: ÇATI Stüdyo

IŞIL KASAPOĞLU
Oyunculuk Atölyesi
Işıl Kasapoğlu'nun atölyesinde oyunculuk- tiyatro, tiyatro- hayat, doğallık ve sıradanlık gibi oyuncunun sahneyle ilişkisine yönelik çalışmalar ve egzersizler yapılacaktır. Tiyatro ve metin ilişkisi, sahne ve oyuncu ilişkisi, oyuncu ve metin ilişkisi, fikir ve görselleştirme, araştırılacak diğer başlıklardır. Amaç; tiyatroyu, oyuncunun iç dünyası, gördükleri, dönüştürme becerileri üzerinden alıştırmalarla tartışmak, bir kelimenin ya da düşüncenin nelere dönüşebileceğini deneyimlemektir.
Katılımcı: 20
Tarih: 4-5 Salı-Çarş., saat 12:00-14:00 / 15:00-17:00
Yer: Özel Zografyon Rum Lisesi

DERYA ALABORA
Kendimle Karşılaşmalar
Oyunculuk önce kendi karakterimizle karşılaşma, sonra diğer karakterleri tanıyıp bedenimize geçirme halidir. Diğer sanat dallarından en önemli farkı, yaratımın kendi bedenimizle olmasıdır. Oyuncunun enstrümanı bedenidir, duygularıdır. Ancak kendimizi çok iyi tanıdığımız zaman başka karakterlere girebiliriz. Onun için bütün egzersizlerin amacı duygularımızı açığa çıkartıp farkındalık yaratmak üzerinedir. Hayatımızdaki resimler, âşık olduğumuz, sinirlendiğimiz zamanki ruh halimiz egzersizlerle tekrar hatırlanarak farkındalık yaratılır. Ve daha sonra da yaratacağımız karakterlere aynı şekilde yaklaşarak bedenimize geçiririz. Kısacası oyunculuk bir başkası olma halidir.
Katılımcı: 20
Tarih: 6 Perşembe, saat 10:30-13:30
Yer: DT Küçük Sahne

BERKUN OYA
HOP
Değişen Tiyatro, zenginleşen algı ve yenilenen seyirci... Tiyatroda yeni yöntemler ve çağdaş metinler üzerine bir sohbet. Unutmayalım: Tiyatro eskimez, tiyatrocular eskir ve her zaman yenileri gelir...
Katılımcı: 20
Tarih: 6 Perşembe, saat 14:00-16:00
Yer: DT Küçük Sahne

MUSTAFA KAPLAN**
Beden ve Hareket Analizi
Bedenin potansiyeli nedir? Niçin ve nasıl hareket ediyoruz? Duruşlar ve bu duruşlardan harekete geçişler üzerinden bu sorulara cevaplar vermeye çalışılacak.
Katılımcı: 20
Tarih: 8 Cumartesi, saat 10:30-13:30
Yer: ÇATI Stüdyo

JAN BARTA (NL)*
İçten Dışa Hareket Eylemi
Bu atölye, içten dışa hareket eylemine ayrıntılı bir şekilde yoğunlaşmayı temel alıyor. Amaç; teşvik edici algı, vücut dili ve yaratıcı araştırma üzerinden derin bir bütünleşme süreciyle gerçekçi ve anında aksiyon yaratma yeteneğine götüren bir farkındalık hali oluşturmak. Atölye çalışmasının içeriği büyük ölçüde Amsterdam Tiyatro Okulu'ndan Profesör Fonc van Tienen'in ses metodundan esinlendi.
Katılımcı: 10
Tarih: 8 Cumartesi, saat 14:00-16:00
Yer: ÇATI Stüdyo

GÜRHAN ELMALIOĞLU
Shakespeare-Birinci Folyo
Shakespeare:Birinci Folyo çalışması Shakespeare’in oyuncuya verdiği ve yıllar içerisinde edebi düzenlemeler sonucu yitirilen ipuçlarını, önerileri oyuncularla paylaşmak, Shakespeare yazımında oyuncunun aktif olarak kullanabileceği retorik ve ifadeyi beraberce keşfetmek için düzenlenmiştir. Atölye, soliloquy, tirad ve sahnelerden kullanılacak pasajlar ve Birinci Folyo’dan verilecek örneklerle uygulamalı olarak gerçekleştirilecektir.
Katılımcı: 20
Tarih: 9 Pazar, saat 11:00-15:00
Yer: DT Küçük Sahne

TERESA BRAYSHAW (UK)*
Sadece Kendin Ol...
Katılımcıların performans yaratmak için stratejiler geliştirmesini sağlamak üzere tasarlanmış bir dizi oyun ve egzersiz. Psikolojik motivasyon yerine fiziksel kurallara dayalı görev ve oyunlar, sanatçıya farklı bir etki ve tepki yaratma yöntemi sunmaktadır. Sanatçılar kendilerinden başka biri gibi davranma gereği duymadan sahnede yaşama ve canlı kalma yöntemleri keşfetmektedir. Bu atölye, oyun veya gözlem yoluyla tiyatro yapmakla ilgilenen herkese açık.
Katılımcı: 20
Tarih: 9 Pazar, saat 16:00-19:00
Yer: DT Küçük Sahne

MARINA MARKOVIC (SP)*
Oyuncunun ve Karakterinin Sesi
Öğrenciler, janr gereksiminlerine göre ses eğitimi ve ses değişimi modeli sunacak. Yöntem, oyuncunun sahnede ortaya çıkarması beklenen tüm farklı sesler—kendi sesinden karakterinin iç sesine kadar— için doğru dengeyi bulma yollarını keşfetme amacı gütmektedir. Oyuncunun içinde taşıdığı pek çok ses, doğal bir şekilde buluşturulmalıdır.
Katılımcı alınmıyor. 25 izleyici alınacaktır.
Tarih: 10 Pazartesi, saat 10:00-11:00
Yer: DT Küçük Sahne

JOHANNES BOHUN (AT)*
Ritm ve Performans - Stomp Metodları Uygulaması
Stomp metodu analitik düşünce, yaratıcılık, odaklanma, doğaçlama, kendine güven ve birlik duygusunu bir araya getirir. Bu atölye çalışmasının temel araçları, insan bedeni (body percussion) ve günlük hayatta kullandığımız nesnelerdir: süpürgeler, çöp kovaları, her türlü teneke, su şişeleri, gazeteler, kibrit ve mukavva kutuları, bir mutfakta veya atölyede bulabileceğiniz türden nesne...
Başlıca hedefin, ritm ve hareketle işbirliği yaparak algılama yeteneğini harekete geçirmek olduğu bu çalışmada, müzikal, fiziksel ve yaratıcı aktivite, bireysel ve kolektif girişimle edinilen deneyim kadar önemlidir.
Katılımcı (oturum başına): 30
Tarih: 11 Salı, saat 10:00-12:00 / 13:00-15:00
Yer: garajistanbul

İSTANBULIMPRO
Doğaçlama Performansa Hazırlık
Doğaçlama Tiyatro Atölyesinde amaçlanan; kısa bir süre için de olsa bir araya gelen ve yaratıcılıklarını paylaşan bireylerin keyifli ve üretken bir birliktelik deneyimini yaşamaları.
Tiyatronun oyun kavramından yola çıkarak deneyimlendiği bu atölyede katılımcılar ekip olma, konsantrasyon, refleks, yaratıcılık gibi özelliklerin üzerine giden oyunlarla gerilimden uzak, eğlenceli bir süreç içinde bireysel yaratıcılıklarını ekip içerisinde ifade etme imkanı bulacak.
Katılımcı: 15
Tarih: 12 Çarşamba, saat 11:00-14:00
Yer: DT Küçük Sahne

SEHER SANDER
Yüz Yüze
İnsan yüzünün inceliklerine doğru bir keşif gezisi... Çeşitli branşlarda aldığı akademik sanat bilgisinin üzerine, genç yaşına rağmen 14 yıllık sahne, televizyon ve sinema tecrübesini ekleyen Seher Sander'le insan yüzünün anatomisini makyajla keşfetmeyi amaçlayan eğlenceli bir atölye. Bir taraftan kendi yüzünüzün anatomisini öğrenirken aynı zamanda sahnedeki ışık-gölge ilişkisini, önce siyah-beyaz ardından renklerle tanıyacak, hem çıplak elle dokunarak hem de çeşitli teknik malzemeler kullanarak denemeler yapma şansını yakalayacaksınız.
Katılımcı: 12
Tarih: 13 Perşembe, saat 10:30-12:30 / 13:00-15:00
Yer: Ruj Stüdyo, Kuruçeşme

KADİR ÇEVİK**
Oyuncu Eğitimi ve Doğaçlama Tiyatro
Bir oyunun doğrudan doğaçlamaya dayanan bir yapıda seyirciyle buluşması sürecine artık ‘doğaçlama tiyatro’ deniliyor. Bu türden bir teatral süreç tamamen özgür doğaçlamaya dayanır. Atölye çalışması işte bu sürecin önemli unsurlarını pratik içinde katılımcılara aktarmayı hedefliyor.
Katılımcı: 20
Tarih: 13 Perşembe, saat 10:00-14:00
Yer: DT Küçük Sahne

KEMAL YİĞİTCAN
Önce Işık Olsun
Işık nedir? Nasıl Görürüz? Işık kaynakları nelerdir? Aydınlatma mı, yoksa ışıklandırma mı? Işık tasarımcısı kimdir? Işık kontrolü nasıl yapılır?
Katılımcı: 20
Tarih: 14 Cuma, saat 11:00-15:00
Yer: DT Küçük Sahne

* Türkçe simültane çeviri yapılacaktır.
** İngilizce simültane çeviri yapılacaktır.

Atölyelere katılımla ilgili lütfen mail atınız: senlik@istanbul2010.org

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder